شناسهٔ خبر: 177375 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

آسفالت محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی با اجرای ۴۱۲ کیلومتر روکش آسفالت و لکه‌گیری ادامه دارد

b5bbe31f-7c24-47bc-9628-72f58d0406b5.jpg مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی از تداوم جهاد آسفالت در محورهای مواصلاتی استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ایرج دست نشان مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی با اعلام خبر تدام جهاد آسفالت در محورهای مواصلاتی استان افزود: در سال جاری ۴۱۲.۸ کیلومتر از راه های اصلی، فرعی و روستایی استان با اعتباری بالغ بر ۴۸۰۰ میلیارد ریال روکش آسفالت و لکه گیری شد.

وی تصریح کرد: از این میزان آسفالت اجرا شده، بیش از ۲۰۹ کیلومتر طول روکش آسفالت بوده و بیش از ۲۰۳ کیلومتر نیز مربوط به عملیات لکه گیری ست.

دست نشان اظهار کرد: همچنین به تفکیک از مجموع ۴۱۲.۸ کیلومتر آسفالت اجرا شده طی ۶ ماهه گذشته از سال جاری ۱۱۸.۲ کیلومتر مربوط به راه‌های اصلی و شریانی  و ۹۲.۲ کیلومتر مربوط به راه های فرعی و ۲۰۲.۴ کیلومتر مربوط به راههای روستایی است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی شهرستان ارومیه با ۱۰۵.۴ کیلومتر آسفالت اجرا شده، رتبه اول بیشتر میزان آسفالت اجرا شده در محورهای مواصلاتی را دارد.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه آذربایجان غربی جز استان های دارای مرز اربعین است، ۵۶کیلومتر از لکه گیری و روکش آسفالت اجرا شده به ارزش ۷۰۰میلیارد ریال در محورهای منتهی به پایانه مرزی تمرچین بوده است.

این مقام مسئول با اعلام اینکه داشتن جاده هایی امن و بخشنده حق هم استانی های گرامی است، یادآور شد: باتوجه به اعتبارات و مجوزهای اخذ شده از سازمان فرایند برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار جهت اجرای ۲۰۰کیلومتر روکش آسفالت محورهای مواصلاتی استان در قالب ۳۰فقره قرار داد به مبلغ ۴۴۸۰میلیارد ریال در حال انجام است.